VISOKO-KVALITETNE LITIJSKE BATERIJE
Pametna, sigurna i pouzdana energija.





Litij-željezo-fosfatne baterije
Super B vrhunske litij-željezo-fosfatne (LiFePO4) baterije razvijene su i proizvedene kako bi nadmašile olovne baterije na cesti, na vodi ili izvan mreže.
Naše litijske baterije pružaju ogromnu količinu energije u kompaktnoj i laganoj jedinici koja je robusna, sigurna i pouzdana.
BATERIJE ZA NAUTIKU
Super B litij-željezo-fosfatne (LiFePO4) baterije dizajnirane su kao najsigurnije i energetski najučinkovitije baterije dostupne u pomorskoj industriji. Prilagođene su specifičnim zahtjevima hibridnog pogona i brodskih mreža.


BATERIJE ZA KAMPERE
Uživajte u optimalnoj slobodi i udobnosti na svom putovanju uz litij-željezo-fosfatne (LiFePO4) baterije Super B. Više ne morate brinuti o tome koliko će baterija trajati. Super B litijske baterije nude ogromne energetske rezerve, znatno su lakše, jednostavne za instalaciju i traju znatno duže od drugih baterija.
BATERIJE ZA STROJEVE
Super B litij-željezo-fosfatne (LiFePO4) baterije imaju znatno veću energetsku gustoću, što ih čini izvrsnim izborom za opremu za rukovanje materijalima poput viličara, mobilnih robota, opreme za podršku na tlu i drugih industrijskih primjena.


BATERIJE ZA SPORTSKA VOZILA
S korijenima u motosportu, Super B zna što je potrebno za razvoj i proizvodnju litijskih baterija koje su lagane, sigurne i pouzdane u ekstremnim uvjetima.
Često postavljana pitanja
Sve što trebate znati o Super B baterijama
OPĆENITO
Bilo koja orijentacija je moguća jer unutar baterija nema slobodnog elektrolita, međutim preporučujemo da priključci budu okrenuti prema gore, posebno kada su montirani bočno (ne smije biti okrenuto naopako s priključcima na dnu).
Super B litij-ionske baterije nemaju specifične automobilske certifikate, no usklađene su s UN38.3, koji se odnosi na udarce i vibracije tijekom transporta.
Ne, molimo vas da koristite samo jednu vrstu baterije po sustavu.
Ovo je dodatna opcija koja je već instalirana i operativna na nekim velikim sustavima električnih vozila s paralelnim baterijskim sustavima. Pruža sigurnost da će u slučaju kvara na jednom mjestu preostali dio baterijskog paketa nastaviti opskrbljivati energijom. Omogućena je dodatnim upravljačkim i prekidačkim ožičenjima, a također uključuje dodatnu razinu nadzora upravljačke kontrole koju je Super-B razvio i može podržati.
Ne, punjači moraju biti prikladni za litij-ionske baterije. Baterije većeg kapaciteta također mogu stvarati jaču struju, što naglašava potrebu za debljim kabelima.
Ocjene zaštite od prodora (IP).
Preporučujemo da litij-ionske baterije budu instalirane na mjestu gdje se izbjegava izravna primjena vode i svakako ne smije doći do nakupljanja vode na bilo kojoj površini baterije. Pokriveni spremnik je idealan, ali ne mora biti ekološki zatvoren. Dizajn spremnika trebao bi uključivati mjere za sprječavanje izravne izloženosti velikim količinama vode te uključivati drenažu ako se dogodi najgori scenarij.
Kao i kod svih baterija s izloženim priključcima, snažno se preporučuje da, u područjima gdje postoji mogućnost slane magle, ne bude mogućnost nakupljanja oko električnih spojeva.
U svim situacijama preporučuje se periodični vizualni pregled kako bi se provjerila cjelovitost spremnika.
Napomena: Nomia litij-ionske baterije imaju IP50 ocjenu.
Epsilon ima IP51 ocjenu.
Osnovno pravilo sigurnosti je da litij-ionske baterije različitih razina napunjenosti ne smiju biti povezane. Električka izolacija baterija različitih razina napunjenosti mora se održavati dok svi moduli u paketu (uključujući novi zamjenski) nisu potpuno napunjeni. Za pomoć u ostvarivanju ovoga, snažno se preporučuje kontaktirati tim za inženjering aplikacija radi podrške. Samo certificirani tehničari smiju modificirati napojne kablove i instalacije.
Važni faktori su uskladiti:
- Napon baterijskog paketa s minimalnim i maksimalnim naponom sustava.
- Kapacitet baterije u Amper-satima treba biti usklađen s nominalnom potrošnjom struje i vremenom rada.
- Sustavni vršni izlazni trenutni napon mora biti pažljivo usklađen sa specifikacijama baterije, a ako je potrebno, odabrati veći kapacitet paketa kako bi se spriječilo pregrijavanje.
- Ukupna težina i dimenzije također moraju biti uravnotežene s ovim općim faktorima.
Na višim temperaturama kapacitet će biti smanjen, a stalna izloženost uzrokovat će postupno smanjenje kapaciteta.
Na nižim temperaturama impedancija će biti viša, što smanjuje učinkovitost punjenja i pražnjenja.
BMS će štititi sustav od kratkoročnih operacija na visokim i niskim temperaturama, ali instalacija mora održavati baterije unutar preporučene temperature.
Za serije Nomia i Nomada, moguće je povezati maksimalno 99 Li-ion baterija na komunikacijski bus BCI / BIB.
Da, pojačivač je potreban s EURO 6 motorima kako bi stabilizirao napon i struju.
To stvarno ovisi o okolišu i tipičnom profilu energetske potrošnje. Baterijski paket manjih kapaciteta koji se "intenzivno koristi" generirat će više topline nego paket većeg kapaciteta. (Pitajte Super B za savjet!)
Baterije bi trebale biti učvršćene kako bi se spriječio njihov pomak u sva tri smjera, bez prekomjernog pritiska na jednom mjestu na ojačanoj plastičnoj kutiji.
To se može postići ugradnjom u osnovu spremnika s visokodenzitetskom pjenom i izoliranim pričvrsnim trakama preko vrha kako bi se spriječio vertikalni pomak. Preporučuje se ostaviti pristup priključcima i komunikacijskim terminalima za periodičke preglede, a u nekim aplikacijama omogućiti prostor za protok zraka za hlađenje.
Trenutna generacija razvijena je kako bi odgovarala postojećim BCI oblikovnim faktorima i kapacitetima automobilske industrije, kao i kako bi bila skalabilna i omogućila izgradnju većih paketa u složene fizičke dimenzije.
PUNJENJE I PRAŽNJENJE
Zbog načina na koji su litij-ionske baterije konstruirane od mnogih unutarnjih blokova ćelija, vrlo je važno da tijekom punjenja ovi blokovi ćelija imaju mogućnost balansiranja (tj. postizanja iste razine napunjenosti). Inače, ukupna izvedba baterije bit će ograničena od strane blokova ćelija s najnižom razinom napunjenosti.
Balansiranje bi trebalo biti izvedeno što je češće moguće kako bi se održao optimalni ukupni kapacitet i osiguralo da sve litij-ionske baterije unutar paketa ravnomjerno doprinose ukupnoj izlaznoj snazi.
Kompleksni algoritam SOC-a razvijen je od strane Super-B kako bi predvidio preostali kapacitet na temelju mnogih mjerenja u stvarnom vremenu unutar svakog modula. Točnost SOC-a je vrlo dobra, no njegova linearnost poboljšava se redovitim punjenjem do kraja (100% SOC) i balansiranjem ćelija, kao i periodičnim pražnjenjem ispod približno 20%, pri čemu se vrši ponovna kalibracija svakog modula.
Općenito, u vozilima preporučujemo da se razdoblje ove re-kalibracije odredi tijekom početnih ispitivanja kako bi se moglo ugraditi unutar vremenskog okvira uz druge intervale održavanja.
Kod niske potrošnje važno je napomenuti da SOC baterije može "odlutati" – redovito potpuno punjenje baterija pomaže u ograničavanju tog odstupanja.
Samo punjači koji imaju fazu održavanja (float phase) mogu biti trajno povezani s litij-željezo-fosfatnim baterijama (LiFePO4).
Kada su baterije potpuno napunjene, punjač će ostati u načinu održavanja.
Kemija litij-željezo-fosfatnih baterija (LiFePO4) ne pokazuje "efekt pamćenja" kao što to rade druge vrste baterija, pa ostaje upotrebljiva kroz 100% kapaciteta. Međutim, baterije moraju ostati iznad minimalnog napona (>2.3V po bloku ćelije) kako bi se zaštitile od mogućih obratnih struja. Kada baterija dosegne ovu minimalnu razinu, ne smije ostati na tom nivou i mora se što prije oporaviti do svog normalnog operativnog napona.
Za Epsilon, minimalni napon po ćeliji definiran je na 2.25V. Za Nomia litij-ionske baterije, to je 2.05V po bloku ćelija.
U slučaju dubokog pražnjenja, ponekad možemo oporaviti litij-ionsku bateriju s vrlo niskom strujom. To se ne preporučuje osim ako se ne provodi u našem laboratoriju ili u specifičnim situacijama kod korisnika uz pomoć Super B stručnjaka/inženjera.
Da, litij-ionske baterije se prazne kada se ne koriste, ali ovaj proces je vrlo spor. Samopražnjenje obično iznosi oko 2-5% godišnje, ovisno o uvjetima skladištenja, poput temperature. Baterije koje nisu u upotrebi treba držati na hladnom, suhom mjestu, s niskim postotkom napunjenosti (oko 40-60%) kako bi se produžio njihov vijek trajanja.
Idealno, litij-ionske baterije treba puniti u 3 faze:
- Super B preporučuje C/3 za bolji vijek trajanja baterija i 1C kao maksimalnu struju punjenja.
- Dopustite da se izjednače i balansiraju ćelije na ovoj razini dok se potpuno ne napune.
- Vratite se na održavanje punjenja pri 13.8V.
Ovo je slično mnogim pametnim punjačima za olovne akumulatore koji obično imaju 14.4V kao prihvatljiv stalni napon u fazi izjednačavanja.
Osim limita struje punjenja koji su viši za Super B, za ostatak vrijede isti uvjeti za Super B litij-ionske baterije.
KOMUNIKACIJA: BMS, BCI I BIB
Super B koristi samo CANopen protokol. Možemo podržati korisnike u povezivanju i prilagodbi različitim protokolima koje koriste.
Sustav upravljanja baterijama (BMS) nužan je za kontrolu i zaštitu tijekom pražnjenja i punjenja. BMS omogućuje CAN bus komunikaciju statusa baterije, kao što je 'stanje punjenja' i alarmi itd. Također se može koristiti i bez CAN bus sučelja, s osnovnim analognim ulazima i izlazima za jednostavnije sustave.
Za serije Nomia i Nomada, moguće je povezati maksimalno 99 Li-ion baterija na komunikacijski bus BCI / BIB.
Svaki modul je programiran s jedinstvenim ID brojem, npr. 001, a BMS može izravno adresirati svaki modul putem zajedničkog komunikacijskog kanala.